20 mars 2009

Fredagsfin


Idag var det dags för premiär- turen, jag firade fredag med att inviga min kofta. Framifrån en typ helt vanlig kofta, men så tittar jag fram där bak på ryggen. Den är stickad i dubbelt garn på sticka nr 3,5. En tråd tunnt bomullsgarn och en tråd tunnt secondhand-ullgarn, så den är lite melerad och jag gillar färgen. När jag skulle köpa knappar härom dagen, gick jag visst till garnaffären utan börs (!?) men de kände tydligen igen mig :) så det gick bra att betala nästa dag. Frågan om jag hade stickat på maskin tar jag som en komplimang :)

Jag tycker fortfarande att modellen är lite sisådär och jag skulle haft en smalare sticka till resåren, men några små justeringar så blir det finemang!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, såå otroligt fin kofta, ett riktigt konstverk! Jag är grymt imponerad!

Anonym sa...

Hej igen, vad är din mailadress? Jag kommer inte åt länken som ligger på din beskrivning.
Vi hörs!

Anonym sa...

Imponerande! Du är så otroligt duktig och kreativ :-)

Anonym sa...

Woow säger jag bara. Den blev ju urläcker. Tänka att komm ai en kofta med sig själv som mönster på ryggen :-)):-)).

P.S har bestämmt garn nu till Vinge sjalen

Mari G i Nora

LenaL sa...

Den är helt otroligt fantastisk!

Ha det så jättegott!

Anonym sa...

Tjusig! Verkligen fint arbete.