2 februari 2017

Esters elefantkofta

Ester har fått en ny kofta. Grunden är samma mönster som Saffran cardigan (värd att kolla på igen, om inte annat så för Esters roliga uppsyn) men själva flerfärgsmönstret är påhittat längs vägen. Ja, förutom elefanterna, de kommer från mönstret till den här gulliga koftan.
Garnet är lite blandat.. Det började med att jag ville använda det rosa, ett alpacka garn som jag fått i present, men det skulle inte räcka till en enfärgad kofta så jag kollade vad jag hade i samma tjocklek. Både det blå och det vita är andra alpackagarner, men det bruna är Drops karisma. Varför det blev gula knappar? Jo, det var de jag hade hemma i rätt storlek och antal... 
Kanske ska jag sy några extra stygn i knapparna, 
med brunt garn så det blir nån sorts matchning... 

2 kommentarer:

Kattis sa...

Den blev söt!

annasaviga sa...

Det är ju svårt att avgöra vad som är sötast, Ester eller koftan.