13 juli 2016

Bortskämd

När någon av syfestivalerna gått av stapeln brukar bilder i stil med den här dyka upp på bloggar. En stickares shoppingskörd. Här är det inte jag, utan mamma som shoppat - fyndat på auktion. Det är allt ifrån Drops delight, tunna sjalgarner, Kauni, Opal, Mohair bouclé och Malabrigo. Vad ska jag sticka av allt fint? ...eller rättare sagt, hur ska jag hinna sticka av allt fint? 
Just malabrigo känns som ett riktigt lyxgarn och jag har aldrig stickat med den förut. En sjal tror jag det får bli.
Som om inte det vore nog så skickade en kompis en fråga i mobilen för några veckor sedan
- Vi håller på att städa och då hittade jag en stor låda ullgarn som jag tror kan ha varit mormors. I och med att jag inte kan sticka så känns det trist att lådan bara står där - kanske är du intresserad av att få garn? 
Det visade sig vara en hel pappkasse, men en-, två och tretrådigt ullgarn! Wow, tack!
Några härvor har redan åkt i färgbadet, 
men mer om det i nästa inlägg.

Inga kommentarer: