21 mars 2015

Lin-vitamin

Min Vitamin D har varit klar ett tag, men eftersom det skulle bli en present så fick den vänta med att hamna på bild tills nu när födelsedagen är över. 
Jag började på den här koftan i somras, men jag stickar sällan i lingarn och gillade det inte riktig den här gången heller. Stickningen blev liggandes och jag började fundera på om det verkligen var min modell.. I julas tog jag fram den igen och började tänka att den nog skulle passa bättre på min kompis som snart skulle fylla jämnt. Så fick det bli och när jag hade ett mål med koftan blev den roligare att sticka.
Det har varit några turer med koftan... Först upptäckte jag att jag stickat fel - som jag bloggade om tidigare och när den sedan var klar och låg på tork tyckte jag liksom inte att ärmarna var riktigt lika långa. Det visade sig att jag hade stickat den ena ärmen tio varv längre än den andra. Tio varv! Mäh. Det var bara att riva upp mudden och sticka den andra lika lång. 

Jag stickade i garn som jag fått utan banderoller, så jag vet inte vilket garn det är, men lite kul är det att jag faktiskt fått garnet genom hon som nu fått koftan. 
Stickstorleken var 3,5 och 3.
Att det var en rolig stickning berodde nog mest på att mönstret är så fantastiskt smart uttänkt!!!

Ja, efter några om och men, slutade det lyckligt. 
Jag blev himla nöjd och den sitter som en smäck på Sara!

6 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Åh, vilken jättefin present! Jag har velat lite fram och tillbaka på vad jag har tyckt om modellen. Nu när jag ser din färdig så är Vitamin definitivt på igen.

Lina & Mia sa...

Den blev ju jättefin! Är lite sugen på en jag med :P hur många gram gjorde du av med? Det var kul att träffa på dig i Vrigstad! Ska bli spännande och se din hittepåkofta i egenspunnet garn när den är färdig, den ser så himla härlig ut med alla färger! :) kram

Christel Wijk sa...

Vilken härlig kofta, både modellen och färgen.

Mimmi sa...

Så fin den blev!

Jag håller också på med en lin-Vitamin i petrolfärgat Kalinka. har också stickat fel och måste tänka till hur jag skall få till det utan att repa mina båda ärmar. Därför ligger den lite på vänt. 😉

StinaKajsa sa...

Så fin den blev! Minns att du började på den i Fattigskogen. Stickar min i lin också men det blir ganska ojämnt. Hoppas det blir bättre efter tvätt..

StinaKajsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.