18 december 2014

Dominoeffekt

Det var förmodligen fler än jag som blev sugen på dominorutor när de såg Vifflas filt. Säkert var det även fler än jag som tänkte, njaaaa, det skulle ta en evighet och jag skulle förmodligen ledsna... Jag har redan både stickat och rivit upp en ruta och sedan börjat på en ny. Fortsättning följer. Kanske.

I Fattigskogen i somras fick vi prova på att färga och jag färgade bland annat två härvor blågrönt garn - det högra garnet på bilden. Det är tunt tvåtrådigt gammalt garn från Marks.
Redan då tänkte jag tanken på någon form av rutor, kanske mormorsrutor. För några veckor sedan fyndade jag gröna härvor på loppis och jag tycker att färgerna passar fint ihop. 

Och när de nu bara kostade 10kr/härva så kunde jag liksom inte hålla mig. Det blev tolv härvor i tre olika tjocklekar. Naturull från Kinnahult. Det tunnaste passade bra ihop med mitt färgade.

Inga kommentarer: