8 augusti 2013

Sammanträffanden, slumpen och alla idéer

Jag började sticka en sjal i Fattigskogen. Jag såg Vifflas fina Pop spots och blev sugen att sticka en jag också. Jag hade en härva liggande sedan vi var i Barcelona för två år sedan och tänkte att den kanske kunde passa bra nu. Till mönsterfärgen beställde två olika gröna nyanser från Magasin duett men kunde inte bestämma mig för vilken av dem jag skulle använda, så jag varvar dem. När jag i ett tidigare inlägg skulle länka till mönstret googlade jag "pop spots shawl" och jag blev lite full i skratt när den här bilden var en av de första som dök upp. Om jag åker till Frankrike kanske vi springer på varandra...
Jag provade att spinna ett grovt ullgarn härom dagen, provstickade lite och tänkt jag att jag kanske skulle sticka med tjocka stickor för en gångs skull, kanske en kofta, kanske med flätor... sedan tittade jag in på Kristins blogg och fick se det här inlägget :)
Ja, världen är liten och idéerna är många!

1 kommentar:

Viffla sa...

Oh vad roligt att inspirera! Jag älskar pop spots, har aldrig förut tyckt att det har varit särskilt kul att sticka samma sak om och om igen, men åh! Jag vill ju ha tusen pop spots...