21 januari 2013

Färg!


Javisst, färg skulle det va! Nu har jag mina färgglada vantar och de här kommer jag behålla. De förra är redan sålda till en kompis som gav dem i födelsedagspresent till sin mamma. 
Även de här är tvåändsstickade, förutom mudden som är stickad med vanlig stickning (två räta, två aviga). Stickor 2,5 och restgarner i tvåtrådigt ullgarn. Mönstret har jag hittat på lite efter hand, men efter att ha sett Maria Carlanders fina vimpel-mönster i olika varianter, dök det upp några trekanter här också.
Jag passade på att hänga upp dem och fota när jag cyklade förbi regementets järnstaket.




10 kommentarer:

Ilsefin sa...

Åh vilka fina vantar! Härliga färger!

Magganmagi sa...

Helt fantastiska!
Både mönster och färger är jättefina.

Monita sa...

Vilka gladvantar! Otroligt snygga. :-)

Christel Wijk sa...

Härliga vantar, jag gillar färglada alster som man blir glad av.

Birgitte sa...

Så fine votter! Herlige farger:)

maria carlander sa...

Vantar att le åt :)

frupersson sa...

Vilka otroligt vackra vantar!
/Maria

Pärlmudden sa...

Underbara! De skulle passat mina händer helt perfekt. ;)

Tina sa...

Härliga färger och fina kombinationer, fast jag inte är så förtjust i grönt. Har nyss lärt mig tekniken, kanske jag ger mig på sådant gladmönster nästa ggr. Tack för inspiration.

Karin-Ida sa...

Fenomenala, vackra och pigga!