22 november 2012

På knappspaning

Det här med att köpa knappar... Mina favoritställen i Örebro är Ninas tyger & presenter på Storgatan och Bra och begagnat på Gamla gatan. Hos Nina (jag antar att hon heter så) har de en hel vägg med rullar man kan dra runt om och om igen. Sedan tar man med sitt numrerade knappkort till kassan och bakom disken har de askar med alla knapparna i. Oftast kommer jag med en liten korthög till kassan för att kunna titta och jämföra...det är tur att de har bra tålamod.

På Bra och begagnat har de den här härliga byrån full av knappar. 50 öre styck, 4 för 1 kr, det är lite olika priser. Hit brukar jag gå när jag behöver lite större knappar, de som oftast kostar ganska mycket när man köper nya.

Idag blev det lite olika fynd, mest knappar till vantar och kragar som jag hoppas sälja på julmarknaden nästa helg.

1 kommentar:

ylva sa...

Omg! Vilket himmelrike med knappar