26 september 2012

Stickcafé

I höst har jag faktiskt lyckats pricka in ett par stickcaféer! På måndagar ses ett mysigt gäng på Waynes coffé på Stortorget här i Örebro, kl.18-21. Igår var det verkligen fullt hus och det fylldes på med fler och fler stolar runt borden ju fler som kom. På mina stickor satt nästa par vantar, nu är det grått och cerise som gäller..
 Andra måndagen varje månad är det stickcafé i Granhammar och det lyckades jag också pricka in nu i september. Jag jobbar en del kvällar och då är det extra kul de gånger jag kan. 
På ett stickcafé i den här miljön äääär det ju lätt hänt att man kommer hem med nytt garn i väskan. Jag hittade ett härligt blått silke-ull-garn i en reakorg - hoppsan, en kofta är på gång.
Sorry, lite suddiga bilder...
                          

5 kommentarer:

Emilia sa...

Ja, det var verkligen många som dök upp i måndags ;) Så fina vantarna blir, och jättesnygga färdiga rutvantar + tvåändsstickade i de föregående inläggen med!!

Anna sa...

Åh Granhammar är så fint önskar det inte vore så långt från västkusten och dit! Lyckos dig!

Yarn-Madness sa...

Snyggsnygga vantar!

Yarnland sa...

Hej Emma! Jag är sugen på att sticka/virka en brudbukett, har du några tips innan jag börjar?? Vet du några bra mönster på blommor? Vad hade du som "skaft" att hålla i?
Tack på förhand!
PS snygga vantar! - Du inspirerar som alltid : )

Yarnland sa...

Hej Emma! Jag är sugen på att sticka/virka en brudbukett, har du några tips innan jag börjar?? Vet du några bra mönster på blommor? Vad hade du som "skaft" att hålla i?
Tack på förhand!
PS snygga vantar! - Du inspirerar som alltid : )