1 augusti 2012

Kanske är den klar nu

- Först måste jag säga tack snälla ni för alla fina grattis-kommentarer för stipendiet!!!


Det blev en långdragen stickning det här, men tills sist blev den nog klar ändå, om det inte ska till någon sista detalj..
Entrådig rosa ullgarn ur en auktionslåda för några år sedan och rött blandgarn som också fyndats second hand, så garnkostnaden blev nog inte många kronor den här gången. Jag har stickat den uppifrån och ner på rundsticka 2,5. Ärmarna blev det några turer kring, men jag tror det slutade lyckligt till slut. Kanten i halsen, nertill och knappkanten är rätstickade, men muddarna på ärmarna är resårstickade.

Jag tycker att det kan va så himla svårt att välja knappar! När man stickat på något länge och man vet att knapparna kan göra så stor skillnad när man hittar de rätta.. Den här gången fastnade jag för de här små "emser-knapparna"..


9 kommentarer:

lirosa sa...

Så fin den ble.
Veldig vakker og deilig.
Ha en flott onsdag:-)

lotta n sa...

Gillar verkligen din kofta. Läcker som en karamell!

Ostickat sa...

Ruggigt snygg!!

Anonym sa...

Superfin!!!!

Iréne i Östersund

Wallinskaya sa...

Jättesnygg kofta med så tjusiga knappar!

ylva sa...

Men vad kul med ditt stipendiat!Har varit borta och inte sett det förrän idag Hjärtevarma grattis kramar!

Ps tröjan ser söt och fin ut perfekt att ha med sig när man inte vet om det ska bli kallt eller inte...Ds

Anonym sa...

Jättefin kofta. /Lotta

Lassis matte sa...

Ett stort grattis till stipendiet. Mycket välförtjänt.

Ilsefin sa...

Ååh! vilken fin och inspirerande kofta! Och förstås ett stort grattis till stipendiet!