15 augusti 2011

Brudbuketten med stort B

I somras ringde en av mina bästa vänner och frågade om jag ville sticka hennes brudbukett...
Vilket uppdrag - klart jag ville!
I lördags var det dags för bröllopet..
Vi köpte garnet tillsammans och hon förklarade på ett ungefär hur hon hade tänkt sig den... och jag lyckades läsa hennes tankar... Kanske är det en ny nisch att satsa på? Alltså att sticka buketter, inte läsa tankar :)
En liten extraönskning blev smyckena som jag virkade av silvrig koppartråd..

Här är brudgummens kavajblomma
och lilla tjejens hårspänne.

21 kommentarer:

Emmy sa...

Helt fantastiskt! Nu vill jag också gifta mig. Bara för att få ha en sådan brudbukett!

Lena H sa...

Den buketten lär aldrig vissna! Fin och tuff.

Fru Purjo sa...

Underbar :)

Emmas dagar sa...

Nämen så fint!!!

Otaliga projekt sa...

Vilken festlig idé och vad fin du har gjort den, fantastiskt.
Sarah

Ullen sa...

Helt otroligt vackert!

Paradiset Kaos sa...

Jättefin bukett och även de andra blommorna.
Tänk vilket härligt minne de har kvar för tid och evighet.

Marika sa...

Så otroligt häftigt ! Vilken underbar idé och vilken ära och roligt projekt för dig.

Anonym sa...

Buketten den är alldeles, alldeles underbar, liksom så mycket i din blogg. Om jag någon gång får gifta mig med min käraste, då skulle jag vilja ha en sån bukett.

Kanske får jag beställa en då!

ylva sa...

Vilken fin ide´ Du klarade uppgiften med bravur! Jättefin!

Christel Wijk sa...

Brudbuketten är helt underbar. Wow, säger jag bara. /Christel

Pixi sa...

Så härligt när folk vågar vara annorlunda och ta vara på på vårt kulturarv,hehe..Bra jobbat!=)

Kamilla sa...

Vilken fin!

Mia stickar sa...

Vilken ide och vilken fantastisk bukett det blev!

Moyo Friends sa...

Åhhhh vad bra vacker den blev. Du är ju helt otrolig!

Annika GW sa...

Originellt! och så fantastiskt fint du har gjort buketten! / Annika

Gabriella sa...

Åh, du är den finaste vän! <3

Emma sa...

Wow! Vilken kul ide!! Blev ju jätte fint!

LucyIntheSky sa...

Helt fantastisk! Får jag låna bilden på buketten om jag länkar tillbaka hit? Vill så gärna visa en vän denna då hon pratat om en virkad brudklänning så kan ju en virkad bukett passa in.

IA Nyckelpiga sa...

Fantastiskt! Vansinnigt bra idé!

maja sa...

Hejsan. Jag undrar om du kan göra en liknande bukett på beställning.. har länge letat eftersom jag vill ha en virkad bukett på bröllopet i feb och din var ju fantastisk.. Men jag hittar inga kontaktuppgifter till dig.. Du kanske kan skicka ett mail till mig.. maja.cedergren@hotmail.com

Tack.