9 februari 2010

En vante kommer lastad - med hjärtan





Mina tvåändsstickade vantar har varit klara nå´n vecka och nu har jag gått in dem också. Jag tyckte att garnet var lite kärvt att sticka med, men även om vantarna snarade är täta och robusta än mjuka och ulliga så gillar jag dem skarpt. Mönstret hittade jag på efter hand. Jag började med att sticka en fläta och efter hjärtborden stickade jag några varv krokmaskor innan jag började med ränderna. Jag var sugen på att sticka mönster och tyckte att det kunde vara kul att bara sticka mönster på insidan av vantarna. När stickade vante två insåg jag att de hjärtan som är stickade mellan svarta ränder är de som syns bäst , så den högra vanten blev lite finare...jaja, man lär sig...
Jag stickade in hjärtana lite slumpvis så de är inte likadana - man kan ju faktiskt höra ihop fastän man är lite olika.
Jag tänker mig att de här vantarna passar bra när man vinkar åt folk ..eller skickar slängkyssar :)

9 kommentarer:

fale artut sa...

Så fina vantar!

Marias stickning och läsning sa...

Superfina vantar!

Efwa - Medea sa...

Den är väldigt fina och passande nu när alla hjärtans dag närmar sig.

Sillen stickar sa...

FiiinFina vantar!
Jag vill sticka en candle flame sjal och undrar hur man får till uddarna? Blir dem bara till om man stickar efter mönstret? Jag har detta mönstret: http://web.archive.org/web/20020819095026/http://www.balart.com/CANDLE.HTM
eller finns det något annat mönster?
Ha det gott!
Hälsningar f Cilla

Emilia sa...

Ser ju väldigt varma och fina ut!
Läckra tofflor också :)

Anna sa...

vad fina! :)

jag har nyligen startat min blogg, kika gärna in! :)

hälsningar Anna

Tyg och otyg sa...

Vilken fin tanke, och fina vantar också såklart! :)

metamorphosis sa...

Men åh! Föll handlöst för idén med hjärtan inne i handen! SUperfina!

Anonym sa...

Hej!
Vilka fantastiska vantar du stickar. Jag blir imponerad.
Kram
Gun-Britt