15 november 2009

Pappersbollar och ankfötter

Jag har verkligen fastnat för att vika pappersbollar!! ..och såklart måste man testa att göra dem i olika storlekar.. Min kille var med och vek på den största och blev riktigt haj på det.Mamma som fyllt år fick tre röda på rad. De är i olika röda nyanser, men det syns inte så bra på bilderna..Mamma fick ett par halvvantar att ha utanpå sina handskar också. Mönstret Annefödder är från pulsklubben. Det är jättefint och ser ut som just små ankfötter, men det syns inte heller så tydligt med det mörka garnet. Halvvägs in på den första kom jag på att några pärlor vore fint, så det glimmar lite om man tittar noga...Mössa i dubbelt Drops Alpacka på stickor 3,5 till min kille. Brun, orange och svart, färgerna valde han själv.





1 kommentar:

Emma Krook sa...

Hej! Har du mönstret till pappers-bollarna? Jag vill vika sådana..

Hälsningar
Emma