11 augusti 2008

Pulsvärmardags igen


Det har känts som höst ute, tomaterna är fortfarande gröns och solrosorna verkar inte tänka slå ut. Istället för augustistrumpor har jag varit inne och hittat ett av pulsvärmarklubbens mönster. Spirogyra från Knitty i Marks & Kattens ekobomull. Jag har stickat några randiga värmare i alpacka och entrådig ull eftersom det kom över mig att jag inte fyllt på lilla hyllan i lilla affären på länge. En liten detalj fick bli ränderna på längden som jag gjorde genom att virka fasta maskor mellan två maskrader. Jag har inte testat det förut, men tycket det blev fint. Jag började och avslutade med två varv resår 1 r, 1 a för att de inte ska rulla sig.

2 kommentarer:

Pärlmudden sa...

ad fina alla pulsvärmare blev!!! Kul ide med en rand på längden! Ifall du ska fylla på ditt lager kan jag rekommendera Elviras garn, länk finns på min blogg. En bra nätbutik med bra service!Ligger i Mariestad, och har man vägarna förbi kan man göra pp med Pethra att få hämta o klppa o känna.
Ha det bra!
Kram Pärlmudden

ylva sa...

Ja, det där med en tvärrand ska jag också testa! verkar kunna öppna upp för många fler roliga mönster.