25 juli 2008

Frid

Jag har varit på en liten roadtrip och hälsat på kompisar i Göteborg och Skåne och haft det jätteskönt. När jag kom hem hade tidningen Kreativa kvinnor kommit. Ett av reportagen handlade om Birgitta Forslund som stickar och jag kände igen mig så väl i hennes sätt att beskriva stickning som läkande och lugnande, som en form av meditation och terapi.
…”jag tror att det är just möjligheten att få sluta sig i sin egen värld, som är så välgörande med stickning. Det ständiga upprepandet av samma moment skapar en slags rytm”…

Det här blev en riktigt bra dag trots allt.. Måns var rätt bra som sommarpratare och Sushi smakade bra..

1 kommentar:

Birgitta Forslund sa...

Hej!

Vad trevligt att du tyckte om artikeln om mig i Kreativa kvinnor! Jag har nu kommit ut med min bok " Stickat och virkat - vintage på svenska" Hoppas att den kan bli inspirerande för dig!

med vänlig hälsning,

Birgitta Forslund