15 februari 2008

Bortskämd!

I onsdags hade jag ett spännande hemlis-paket att hämta på Ica. Jag fick ett nålfiltnings-kit :) grå och svart ull, en tovad brosch och att jättefint hjärta. Tack snälla människa. Inte nog med det, på alla hjärtans dag kom ännu en hälsning från min hemliga vän, men ett par söta strumpor :) Har jag två välgörare? Dessutom hade mamma och pappa skickat en dvd från Herräng-lägret i somras. Som om det inte redan var mer än nog, vann jag 2:a pris i Stickamera's Alla hjärtans dag-tävling! :)
- Jag blir så bortskämd..

Jag har provat nålfiltning förut, men jag har hört att... hmm.. nålar kan gå av, det hände min "kompis kompis" så det var en bra present :) Det verkar som paketet jag skickade också gick hem... kanske i passgång...

Jag har börjat virka en kofta. Tanken var att jag skulle sticka den, men mönsret var så obegripligt så efter ett par försök gav jag upp. Det blir alltså virkat istället, och att skylla på mönstret går inte den här gången. I huvudet ser den ut typ som på bilden, men vi får väl se hur det slutar. Jag virkar bakstycket och framstyckena i ett enda stycke, med stolpar på de räta varven och fasta maskor på de aviga. Som sagt, vi får se hur det slutar...

Inga kommentarer: