5 april 2013

Mormorsrundlar

Runda mormorsrutor, blir kanske mormorsrundlar? 
Två virkade sittunderlag, fodrade med ylletyg. 
Jag har inte följt något mönster, jag och virkmönster har aldrig riktigt förstått varandra och jag har väl aldrig riktigt försökt heller..  Jag började med att virka ihop en ring av luftmaskor och virkade 15 stolpar i den. Sedan chansade jag mig fram och ökade lite eftersom med extra stolpar.. Det är nog ingen idé att jag krånglar in mig i något försök till förklaring, det finns ju såklart mönster för den som blir sugen.
Det röda garnet är kärvt och vasst, det är ett loppisgarn som jag inte riktigt minns varför jag köpte.. men det blir nog bra att sitta på. Den turkosa spolen kommer nog räcka i en evighet. Det är samma garn som i pärlkoftanVirknålen var nr 4.

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Jättefina! Skulle kunna tänka mej ett turkost virkat sittunderlag :)

Becka sa...

Jag förstår inte hur mycket du hinner med, hur många timmar per dag handarbetar du!?